Een afwezigheidsbericht is een tijdelijke autoresponder en wordt dus gebruikt voor de periode dat je met vakantie bent of anderszins afwezig bent. Je kunt dit instellen in DirectAdmin, maar ook in Roundcube. Hier lees je hoe je dat doet in Roundcube. Wil je een afwezigheidsbericht aanmaken via DirectAdmin, lees dan verder bij Afwezigheidsbericht instellen (DirectAdmin).
- Klik in het menu aan de linkerkant op Instellingen.
- Klik in de kolom Instellingen op Afwezigheidsbericht.
- Vul bij Onderwerp het onderwerp in van het bericht, bijvoorbeeld Afwezigheidsbericht.
Vul bij Inhoud de tekst in van het bericht.
Selecteer bij Start tijdstip de ingangsdatum en bij Eind tijdstip de dag dat je je mail weer kunt beantwoorden.
Selecteer bij Status de optie Aan, zodat je bericht ook actief is en wordt verzonden.
Bij de Geavanceerde instellingen hoef je niets in te vullen. - Klik op de knop Opslaan om je afwezigheidsbericht op te slaan en te activeren voor de ingestelde periode.