Beleid bij het constateren van het versturen van spam

Onbewust spam verstuurd?
Onze servers detecteren dit via rapportages. Vaak is de oorzaak een lek script of een onbeveiligd contactformulier. Zodra we een oorzaak vermoeden of vaststellen, nemen we contact met je op per e-mail. Je ontvangt dan tips en adviezen om het probleem op te lossen. Tot die tijd blokkeren we het versturen van e-mail vanaf je website om verdere spam te voorkomen. Na oplossing van het probleem wordt de blokkade opgeheven.

Bewust spam verstuurd?
Bij meldingen van bewust verzenden van spam nemen we contact met je op. Afhankelijk van de ernst en impact treffen we passende maatregelen om verdere spam te stoppen. Dit kan zijn:

  • Een limiet op het aantal e-mails dat je per dag mag versturen.
  • In het uiterste geval: volledige blokkade van e-mailverkeer.

Let op:
Als onze mailservers door jouw spam op een blocklist terechtkomen, worden de kosten voor verwijdering daarvan aan jou doorberekend.