Beleid bij veiligheidsincidenten op je website

Maatregelen

Als we veiligheidsproblemen constateren op jouw website, zetten we het betreffende account direct op non-actief.
Je website gaat offline en mogelijk kun je je e-mailaccount(s) tijdelijk niet gebruiken.
De beheerder van de website wordt hierover per e-mail geïnformeerd.

 

Wanneer en waarom schakelen we websites uit?

De meest voorkomende redenen voor het offline zetten van een website zijn:

  • Er zijn schadelijke bestanden geplaatst die misbruik mogelijk maken.
  • De website stuurt bezoekers door naar malafide websites.
  • De website is gehackt. Gehackte websites kunnen de stabiliteit en bereikbaarheid van ons netwerk verstoren.

Om de veiligheid en continuïteit van onze dienstverlening te garanderen, schakelen we misbruikte websites direct uit.

 

Wanneer wordt je website weer online bereikbaar?

Je bent als eigenaar verantwoordelijk voor het herstellen van je website. Volg deze stappen:

  1. Controleer je computer op virussen en verwijder deze indien nodig
  2. Wijzig alle wachtwoorden: CMS, DirectAdmin, FTP, MySQL en klantensysteem
  3. Verwijder alle bestanden en databasegegevens van je website
  4. Plaats een schone back-up
  5. Update je CMS en alle plugins, modules of extensies
  6. Stuur een e-mail naar abuse@stiphosting.nl met een overzicht van je acties

Na controle schakelen we je website weer in, mits er geen besmette bestanden meer aanwezig zijn en het lek is gedicht.

Let op: Alleen het verwijderen van gehackte bestanden is niet voldoende. Het lek moet worden gedicht om herhaling te voorkomen. Anders kunnen we je website niet opnieuw online zetten.

Hulp nodig?

Stip Hosting kan je tegen vergoeding helpen bij het opschonen van je website.

  • Is de hack minder dan 7 dagen geleden? Dan kunnen we een schone back-up terugplaatsen.
  • Is er geen back-up beschikbaar? Dan helpen we met het opsporen en verwijderen van besmette bestanden.

Neem contact op via support@stiphosting.nl voor meer informatie.